X

Poznaj produkty funkcjonalne

Aktywność fizyczna i regeneracja – niezbędne do koncentracji!

Aktywność fizyczna oraz odpoczynek to niezbędne czynniki wpływające nie tylko na nasze samopoczucie, ale i wydajność podczas pracy. Co możemy zrobić, żeby zmaksymalizować ich efekty? W tym artykule poznasz kilka prostych sposobów, aby rano budzić się w pełni sił
i w gotowości do pracy umysłowej. Ponad to, aktywność fizyczna okaże się prostsza
i przyjemniejsza!

 

Czysty sen

 

Sen jest doskonałym lekarstwem dla naszego organizmu. Pozwala nam na uspokojenie, znaczne obniżenie aktywności mózgowej oraz regenerację ciała i umysłu. Pierwszą fazą nocnego odpoczynku jest NREM – głęboki, spokojny sen. Częstotliwość fal mózgowych jest tutaj znacznie mniejsza – następuje czas na regenerację. Kolejną fazą snu jest REM, czyli sen aktywny. Mózg pracuje aktywnie, zbiera i analizuje informacje, które przewijały się w ciągu dnia. To właśnie z tego powodu często warto „przespać się z pewnymi decyzjami”. Często słyszymy o badaniach, które  zakładają, że odpowiednim czasem snu jest ok. 8 godzin. Długość snu, jakiej potrzebuje każdy z nas, jest jednak kwestią indywidualną. Co, jeśli Twój styl życia nie pozwala na wystarczająco długi sen? Okazuje się, że ważniejszym czynnikiem od długości jest jakość i głębokość snu. Na końcu artykułu poznasz kilka prostych zasad, które przy regularnym stosowaniu poprawiają jakość odpoczynku.

 

Ciało gotowe na wszystkie wyzwania

 

Nie bez powodu rozpoczęliśmy od regeneracji – organizm przemęczony nigdy nie będzie w stanie wykorzystać w pełni swojego potencjału. Jakich narzędzi możesz  użyć po wypoczynku, żeby wzmocnić swój organizm i przygotować go do każdej aktywności? Regularny wysiłek, choćby 30 min. dziennie, skutkuje bombardowaniem Twojego organizmu świeżym tlenem,  powoduje odpowiednie ukrwienie wszystkich narządów (przede wszystkim mózgu), a także wydziela hormony, takie jak dopamina czy endorfiny – odpowiedzialne za przypływ szczęścia i motywacji do działania. Dodatkowo poprawia jakość snu, przyśpiesza metabolizm, a przez to wszystko pobudza cały organizm do zdrowego działania! Skoro te informacje brzmią tak pozytywnie i nie wydają się być trudne do wprowadzenia
w życie, dlaczego mimo podejmowanych przez Ciebie prób, nie zawsze organizm odpłaca Ci pełną funkcjonalnością? Doktor Kelly Starrett- trener i mentor największych nazwisk sportowego świata twierdzi, że tylko holistyczne podejście do zdrowia oraz pełna świadomość wymagań, które stawia przed nami organizm, pozwolą godnie się nim zaopiekować.

 

Oto kilka wskazówek, które możesz spróbować wdrożyć do swojego dziennego rytuału. Gwarantuję, że poprawią one jakość Twojego snu, aktywności fizycznej oraz pracy umysłowej, a po pewnym czasie zaczniesz odczuwać ich pozytywne skutki.

 

Rano:

1. Przed wstaniem z łóżka weź kilka głębokich oddechów przeponowych.

2. Wypij szklankę ciepłej wody (dodaj sok z cytryny lub wyciskany imbir).

3. Latem rozważ chłodny prysznic.

4. Nigdy nie pomijaj śniadania.

 

W ciągu dnia:

5. Kontynuuj uzupełnianie płynów.

6. Ogranicz pozycję siedzącą – zaplanuj nawet minutowe przerwy podczas pracy.

7. Do każdego posiłku dodaj porcję warzyw.

8. Każda aktywność się liczy! Może wybierz schody zamiast windy?

 

Przed snem:

9. Poświęć 10 minut na rozciąganie lub rolowanie mięśni.

10. Pomieszczenie powinno być ciemne.

11. Wyłącz telefon!!… zainwestuj w budzik.

12. Zachowaj odpowiednią temperaturę pomieszczenia: 16-20 stopni.

 

Dobrej nocy!

 

Wykorzystując powyższe wskazówki, przygotujesz swoje ciało do ruchu. Aktywność fizyczna, pobudzając krążenie, dostarczy Twojemu mózgowi odpowiednich ilości tlenu. W połączeniu z dostawą dużej ilości dobrych hormonów, dotleniony mózg gigantycznie zwiększy swoją wydajność, co poskutkuje poprawą koncentracji oraz zdolności umysłowych. Pamiętajmy o tym, że opieka i szacunek dla swojego organizmu jest jedyną drogą do osiągnięcia zdrowia, a co za tym idzie – osiągania lepszych wyników na każdej płaszczyźnie życia, wprowadzaniu nowych pomysłów oraz koncentracji na codziennych obowiązkach.

 

Maciej Podolak, trener personalny

 



Zobacz również produkty DrWitt Premium